28 декабря 2017 г.

Генрі Марш

Henry Marsh “Do No Harm: Stories of Life, Death and Brain Surgery”.
Henry Marsh “Admissions: A life in Brain Surgery”.

Про Генрі Марша, англійського нейрохірурга, я дізнався, прочитавши дві його автобіографічні книжки - “Історії про життя, смерть і нейрохірургію” та “Ні сонце, ані смерть. Зі щоденників нейрохірурга”. Також подивився документальний фільм “Англійський хірург”. Чесно кажучи не знаю до пуття, як описати. Просто почитайте і подивіться. У будь-якій діяльності зустрічаються люди, що можуть виступати еталоном чесності, взірцем відвертості та відданості своїй справі. Мені наївно здається, що щодо лікарняної справи, нейрохірургії такою людиною є цей англієць. Операції на мозку - це завжди межа між каліцтвом та видужанням, між повноцінним життям, життям “овоча” та смертю. Головний принцип медичної допомоги “не зашкодь” в життєписі Марша виступає центральним. Щоб стати досвідченим хірургом, будь-якому лікарю треба пройти крізь успіхи та помилки. Всі люди, всі помиляються. Що мені сподобалося, так те, що ця людина всю свою професійну кар’єру не втрачала чуйності, здатності до співчуття та переживання за пацієнтів, залишилася людяною попри подекуди фатальні вироки, що мусила виносити. Також цікаво, що Генрі Марш пов’язаний з Україною, він регулярно приїздив сюди з 1992 року та допомагав досвідом, обладнанням, проводив консультації та операції. В книжках згадуються його враження від України в різні часи. Мені подобаються справжні, невигадані історії. Особисто я їх здатен переживати значно сильніше, ніж просто художню літературу. Місцями, читаючи ці книжки та дивлячись фільм, в мене мимоволі намагалися стати вологими очі. Рідко так щось настільки зачіпає. Відвертість та чесність, людяність та професійність, життя та смерть. Вартісні речі.

Комментариев нет:

Отправить комментарий